LO

Tijdens de reguliere lessen LO, kiezen vakgroepen ervoor om de Sportfolio App in te zetten als middel om leerling zelf de eigen voortgang inzichtelijk te laten maken. De Sportfolio App is daarbij de faciliterende tool die de leerling een duidelijke structuur biedt ter ondersteuning van het zelfregulerend leren. De leerling en zijn/haar ontwikkeling staat daarbij centraal en de focus ligt (in veel gevallen) op het ontwikkelen van een eigen beweegidentiteit. Waarbij wij de beweegidenteit definiëren als; Wie ben ik als beweger in relatie tot anderen? en wat kan ik en wil ik als beweger binnen het gevarieerde beweegaanbod.

Twee leerlingen van het Rembrandt College in Veenendaal vatten samen hoe de Sportfolio App bij hun wordt ingezet

De docent kan vanuit de docentenomgeving de leerling monitoren op deze ontwikkeling. Waarbij de praktijk leert dat 85% van het begeleiden (feeback, feed-up feed forward) fysiek plaats vind in de les. De docentenomgeving biedt daarbij een mooi naslagwerk met de nodige technische functies om snel en overzichtelijk afhankelijk van je behoeften op dat moment, voortgang van je leerlingen inzichtelijk te krijgen.